cookies etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
cookies etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

18 Ekim 2015 Pazar

Beş Çayına Geldik; Susamik Kurabiye!


Çocukluğunda Susam Sokağı izleyen bir nesil olarak Kurabiye Canavarı'nı sevmeyenimiz yoktur. Onun gibi kurabiye yiyemeyiz belki ama çıtır çıtır bir kurabiye yapmak için sihirli güçlere ihtiyacımız yok. Ceviz ve kuru üzümün Hindistan ceviziyle buluştuğu, üzerini kaplayan susamın çıtır çıtır çıtırdadığı, kahvaltıya, beş çayına, misafire kucak açan kurabiye; Susamlı Üzümlü Kurabiye!






Malzemelerimiz; Bir su bardağı kuru üzüm, bir su bardağı ceviz, bir avuç Hindistan cevizi, 7 yemek kaşığı nişasta,bir su bardağı şeker, iki yumurta, şekerli vanilin, kabartma tozu, yarım paket margarin ve aynı miktarda tereyağı

Yoğurma kabına tereyağı, margarin, toz şeker, iki yumurta sarısı (beyazları üzerine kullanılacak),vanilin ve nişastayı alıp yoğuruyoruz. Hamuru toparlayacak miktarda un ve unla birlikte bir paket kabartma tozu ekleyip yoğuruyoruz. Kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur elde edince içerisine Hindistan Cevizi, kuru üzüm ve ufalanmış cevizi ekleyip tekrar yoğuruyoruz. Ceviz büyüklüğünde toplar koparıp yuvarlayarak yassı şekil vererek yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında orta bölmede kızarıncaya kadar yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkarıp soğumaya bıraktığımız kurabiyeler mutfağı saran nefis kokular eşliğinde çıtır çıtır bir hal alıyor ve yanına çay istiyor.

Afiyetle!

Fotoğrafların ve yazının hakları tarafımıza aittir. İzinsiz kullanmayınız. Teşekkür ederiz.

10 Ağustos 2015 Pazartesi

Bir anne klasiği; Elmalı Tarçınlı Kurabiye


         
Çocukluğumuzun unutulmayan tatları vardır, şimdi kokusu burnunuza gelse zaman makinesini icat eder o yıllara geri gideriz. Annelerin genelde sayılı olduğu için  yoğun güvenlik önlemleriyle koruduğu ama arkasını döndüğü an mideye indirdiğimiz o tatlardan biriyle görüştürmek isteriz sizleri. Kokusuyla, tadıyla, üzerindeki pudra şekeri, içinde pişen elmanın tarçınla delirmeceler deyişiyle büyümeyen kurabiye; elmalı kurabiye!

Malzemeler;

Hamuru için

-200gr paket margarin
-1 çay bardağı sıvıyağ
-1 adet yumurta
-iki yemek kaşığı yoğurt
-bir su bardağı pudra şekeri
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-alabildiğine un

Harcı için
-3 adet elma
-3 tatlı kaşığı toz şeker
-1 tatlı kaşığı tarçın
-yarım su bardağı ceviz

       Önce o nefis elmalı harç için elmaların vitaminli kabuklarını soyup çekirdeklerinden ayırıyoruz ve rendeliyoruz. Toz şekerle karışan elma kapağı kapalı tencerede suyunu çekince tarçın ve cevizle karışıp soğumaya çekiliyor. Derince bir yoğurma kabına un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeyi yoğuruyoruz. ardından bir süzgeçten unu bizim için elemesini rica ediyoruz. Tabi kabartma tozu da unla beraber eleniyor bu arada. Kulak memesinden daha sert bir kıvam alan hamurumuzu küçük yuvarlak toplara ayırıp 15-20 dakika buzdolabında istirahat ettirdikten sonra ister klasik anne formatında isterseniz küçük turtalar şeklinde hazırlayıp içine/üzerine harçtan koyarak efsane lezzete bir adım daha yaklaşıyoruz. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine koyarak ve koyduktan sonra fırını açarak, üzerinde çok hafif bir pişme efekti görene kadar pişiriyoruz.Bu da ortalama 15 dakika süren ve sonucunda size mis gibi çocukluk anıları tattıracak bir vakte denk geliyor. Servis tabağında küçük bir süzgeç yardımıyla pudra şekeri serpiştirdikten sonra parmaklarınızla birlikte yiyebilirsiniz. Afiyetle!